01.03.2011

Prin obiectiv

Am realizat și un al II-lea interviu, de această dată pe messenger. Tema este arta fotografică. În rândurile de mai jos îl veți descoperi pe Vlad Hurdubaia, un tânăr pasionat de fotografie. De ce l-am ales pe el? Pentru că îmi plac ideile pe care le transpune în pozele sale. Desigur aveți și adresa blogului său, <Moments from time> la finele interviului. 

Enjoy it!

Cristina Bărbuță (C.B.): Cum a luat naștere pasiunea ta pentru arta fotografică?
Vlad Hurdubaia (V.H.):  Pasiunea pentru fotografie există de mult,dar nu a fost scoasă la suprafață și exploatată :D. De fiecare dată când aveam un aparat foto în mână, începeam să fotografiez orice vedeam, dar atat . Până într-o zi, când am început , pur și simplu, să acord mai multa importanta la ce fotografiez si cum sa o fac. Am rasfoit   internetul dupa cursuri,blog-uri,reviste de unde am inceput sa învăț și încă o fac. Mai am mult de învatat și timp este din plin. De curand am început un curs foto, care se axeaza pe fotografia de studio.
C.B.: La început a fost chitara, acum fotografia. Reușești să le împaci pe amândouă?
V.H.: A fost un timp în care am neglijat chitara, eram prea prins de fotografie sa citesc cât mai multe : )), dar acum s-a restabilit balanța . Cum? Pur și simplu las fotografia și iau chitara și zdrăngănesc măcar o ora pe zi.
C.B.: Am văzut că ai deja un blog, unde cei interesați își pot aprecia munca. Te-ai gândit la o expoziție?
V.H.: Sigur. Dar mai târziu dupa ce voi căpăta mai multă experiență și voi realiza că fotografiile mele sunt apreciate de persoanele cu experiență.
C.B.: Ai un fotograf ale cărui poze le apreciezi?
V.H.:  Îmi place Sorin Onisor. Are un stil aparte, individual . Pe viitor poate voi avea placerea să mă alătur lui la o expediție foto . Știu că e deschis la astfel de lucruri.
C.B.: Ce lucruri te inspiră?
V.H. : Cred că muzica. Imi vin idei ascultând muzică. Dar când nu e asta , daca văd ceva ce îmi atrage privirea și interesul , vreau să îl fotografiez.
C.B. : Ce îți place să pozezi?
V.H. :  Îmi place macrofotografia , ca orice începator . Sunt curios cum arată toate lucrurile mici prin obiectiv. E o lume la care nu mulți dau importanță; mă refer la cei care nu sunt fotografi . Pe locul doi sunt toate celelalte categorii :))
C.B. : Pe ce mizezi mai mult, pe alb-negru sau pe jocul de culori ?
V.H.:   Sunt fotografii care arată mai bine în alb-negru și altele color. Încă nu am deprins un stil anume, merg pe amândouă . Dar știu că fotografia alb negru e mai pretențioasă ; sunt multe lucruri de care trebuie să ții cont în acest stil.
C.B.:Care este cea mai mare teama a ta în acest domeniu?
V.H.:   Mi-e teama să nu-mi fie plăcute fotografiile oricât aș încerca eu să iasă bine. Dar daca s-ar întâmpla acest lucru aș continua să fotografiez  pentru mine. Ar rămâne în continuare  un hobby.
C.B.: Cea mai ciudată poză facută de tine?
V.H.: Nu stiu, stai să caut :D, probabil ar fi la o clătita zâmbitoare : )). Nu ma întreba mai multe :D.
C.B. : Dacă tot a venit primăvara, oficial, spune-mi cum ar arăta o poza care descrie ziua de 1 martie ?
V.H.: O mulțime de persoane cu mărțișoare în piept și ghiocei în mână.
C.B.: Cum vezi tu imaginea unui mărțișor perfect pentru cineva drag ?
V.H.: Ar arăta ca cel mai scump mărțisor . 
C.B.: Participi la un concurs foto pe tema “Iașul în culori de mărțișor”, cum ar arăta o astfel de poză si de ce?
V.H.: Cred că aș căuta un parc sau o zona unde ar fi multă lume la plimbare, bucurându-se de primăvara ce bate la ușă. Bineînțeles nelipsind mărțișoarele și ghioceii. De ce? Pentru că reprezintă un simbol al primăverii.

Pentru a vă scălda ochiul în culori



Niciun comentariu: