16.05.2011

Împreună pentru o cauză nobilă

În fiecare zi pe Facebook primesc câte o notificare în legătură cu susținerea unei campanii umanitare. Tot ceea ce trebuie să faci ca să o susții este să postezi un link pe profilul tău, pentru ca prietenii tăi să-l poată vedea.

Ideea de promovare a unei astfel de campanii pe o rețea se socializare pare aberantă pentru unii, dar pentru mine nu. Dacă analizăm lucrurile vom vedea că foarte mulți dintre noi petrec 90% din timp pe internet, implicit rețelele de socializare, așa că ne este mult mai ușor să obervăm campania în online decât pe stradă.
Cel care a inițiat primul campanii umanitare pe rețelele de socializare a gândit bine. Într-adevăr trebuie să ai inițiativă și să știi despre ce este vorba.
 Dar pentru acest lucru trebuie respectați o serie de pași.

În primul rând trebuie identificată problema și în al II-lea rând se caută soluții pentru rezolvare. Dar ca să nu vorbesc pe lângă subiect, voi lua un caz: un băiețel în vârstă de 3 ani, din Vaslui, este bolnav de leucemie. Pentru a se vindeca are nevoie de un transplant cu celule stem la o clinică din Germania, dar este foarte costisitor și familia sa nu are resursele financiare necesare pentru o astfel de intervenție.

Trecem la pasul doi:  modul de abordare al problemei.
  • prezentarea problemei (boala a fost descoperită la vârsta de 2 ani și de atunci băiețelul face tratamente cu citostatice; cauzele sunt necunoscute),
  • ce este de făcut (transplant cu celule stem la o clinică din Germania, dar părinții nu au suficienți bani pentru acest translant și din acest motiv fac un apel la umanitate),
  • public țintă (copii care le pot influența deciziile părinților de a dona un ban, părinților care au copii de aceeași vârstă, bunicilor cu nepoți de aceeași vârstă și celor care încă nu sunt părinți dar intenționează. Totodată se adresează persoanelor cu o situație materială foarte bună, care nu se încadrează în nici una din categoriile de mai sus),
  • mesaje cheie: ce vrem să comunicăm publicului țintă, ce sentimente vrem să-i trezim prin campania noastră, ce vrem să-l determinăm să faca (cu alte cuvinte vorbim despre sloganuri, despre mesaje care să sensibilizeze, să determine publicul țintă să doneze bani, sau să fie alături de familia respectivă din punct de vedere moral),
  • actorii principali ai campaniei (în acest caz este chiar băiețelul, pentru că imaginea sa tristă face mai mult decât "o samă de cuvinte"),
  • costuri (depinde aici de tipul campaniei, în cazul unei campanii pe internet costurile sunt minime, pentru că este promovată pe rețelele de socializare, pe bloguri, pe site-uri. Costurile se ridică daca vorbim despre panouri, fluturași, conferințe, emisiuni, spoturi tv),
  • campanie trebuie să se desfășoare pe o anume durată de timp (limita de timp este coordonat de data programată pentru transplant),
  • evaluarea campaniei (rezultatele se văd abia la final, dacă în timpul pe care și l-au propus au strâns suma de bani necesară transplantului).

 Cam aceștia ar fi pașii care trebuie urmați în realizarea unei campanii umanitare. Până maine când vei primi cu siguranță alte notificări despre acest subiect luptă și tu pentru o cauză nobilă!

Niciun comentariu: